بسم الله الرحمن الرحيم   السلام عليكم ورحمة الله وبركا ته   أهلا وسهلا  ومرحبا بكم الى  دستيناسي أبدي
CAIRO

SELANGOR

ULAMA AMILIN
RUUHUL JADID

ALLAHUAKHBAR!!!

ALLAHUAKHBAR!!!

ALLAHUAKHBAR!!!

KHAIBAR! KHAIBAR! YA YAHUD!

JAISYU MUHAMMAD!

SAWFA YAHUD! BIRRUH! BIDDAM!

NAFDIKKA YA ALLAH!


UNDI PANDANGAN

Pandangan Anda Terhadap Blog Ini
Perlu Diperbaiki
Membosankan
Menarik
Tidak Lawah
Amat Menarik
  
Terima Kasih Daun Keladi
RUANG PESANAN

Terima Kasih Daun Keladi
ALUNAN AL-QURAN

 
LAGU KU
Relaks Minda


Want one? Go to www.geocities.com/testiflash

UNDIAN MUHASABAH

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Azharian's Topsite

Ukhwah.com :: Top Blog

Malaysian Muslim Blogs

Mentari Tak Muncul Lagi
Wednesday, May 2, 2007
Bismillah Alhamdulillah. Di pagi yang penuh sunyi ini. Aku membuka mata terus menyendiri. Bagai hilang inspirasi diri. Fikiran ku penuh rasa sangsi. Hingga tak mampu nak ku lalui. Gelisah ku tak bertepi. Mengharap redha sendiri masih mencari. Doa ku pohon pada Mu Ilahi. Moga damai datang menemani. Hidup ku rasa, bakal hampiri mati. Persediaan masih tak mencukupi. Gelisah, resah gundah menganggu tak henti-henti. Aku pasti, ada jalan untuk menerangi. Namun perlu sungguh di dalam diri. Amatlah sukar untuk ku lakui. Di pagi yang gelap tak bercahaya lagi. Ku lihat, teman ku lena dibuai mimpi. Helaian tebal enak membaluti. Sejuk angin tak dapat mendekati. Hamparan tilam melekakan diri. Cemburu hati, aku tak peduli. Aku masih dengan mainan ilusi. Mengharap sinar datang di sisi. Biar nikmat tak dapat dikecapi. Asal redha ku rasai. Kepala ku pusing bagai dililit tali. Hasil amalan buruk yang telah ku lakui. Mentari hampir menyinari. Aku takut, tiada ruang untuk ku nikmati. Itu tidak ku kesali. Sebenar yang memang pasti, ku risaui diri ini, tak dapat diperbaiki. Sebelum esok, mentari menyinari. Jauhilah aku dari api, yang panas membakar diri. Moga dapat ku perbaiki sebelum sampai ajal ketentuan Ilahi.
- 4:54am/2 Mei 2007/Kamar sahabat ku -
posted by Destinasi Abadi ' 07 @ 3:03 AM  
2 Comments:
  • At 02 May, 2007, Anonymous Anonymous said…

    hehe ..ingin ku jejaki utk sekali lagi..tak usah dikenali siapa diri ini..ku ke sini ingin menikmati bait2 puisi yang indah tak terperi meruntun jiwa insani yang terus pasrah mengadu pada Ilahi walaupun dinihari begini masih ramai diulit mimpi..

    Mengapa digusar mentari tak muncul lagi..bukankah yang pasti bulan masih menemani?Semesti di waktu beginilah yang kita cari..Tenang damai indah dirasai lebih2 lagi bila bermunajat pada Ilahi..Rebutlah ia..yang pasti hanya orang-orang tertentu sahaja yang kan merasai..Namun perlu dicari dan disusuli tak usah biarkan ia pergi menyendiri sepi tanpa pengisian di hati...
    Jangan dikhuatiri..yakinkan diri ..setiap detik waktu dan hari2 yang dilalui ..dirasai dengan ketenangan di hati..
    Nanti ..sampai masanya mentari tetapkan muncul lagi dan kita hadapi dengan kerendahan hati mengagumi kebesaran Ilahi Rabbi..

     
  • At 02 May, 2007, Blogger Destinasi Abadi ' 07 said…

    Salam... nampaknya kau masih nak berahsia, apa lah salahnya, tapi tak apa... aku terima dengan hati terbuka, asal kau ikhlas bercerita, cerita yang buat ku gembira, ku harap kau berbahagia, dengan cara yg kau guna, terimalah ku seadanya, walau lansung tidak berharga, ku mengharap masih ada ruang untuk ku ketahui, siapa kau sebenarnya.... :)

     
Post a Comment
<< Home
 
BIODATA KU


Destinasi Abadi ' 07
Sepang, Selangor, Malaysia
"Projek Islah Tanpa Henti"
Lihat Butiran Sepenuhnya

WAKTU SOLAT
LAMAN MUSLIMIN
LAMAN MUSLIMAT
LAMAN PENULIS
LAMAN POPULAR
UNDI PANDANGAN

Adakah Anda Bersetuju Dengan Islam Hadhari ?
Setuju
Kurang Setuju
Tidak setuju
Bida'ah
  
Terima Kasih Daun Keladi
ARTIKEL
ARKIB
ANGKA PENGUNJUNG


Profile Hit Counter
Free MySpace Page Counter provided by ModMyProfile.com

SEMAK DAFTAR PEMILIH
DITAJA OLEH

Free Blogger Templates

BLOGGER

var message="Ingatlah Allah selalu... "; function click(e) { if (document.all) { if (event.button==2||event.button==3) { alert(message); return false; } } if (document.layers) { if (e.which == 3) { alert(message); return false; } } } if (document.layers) { document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN); } document.onmousedown=click; // -->